New York anmeldelse av bøker

Idiom Engelsk
Fundament 1963
Sirkulasjon
ISSN 0028-7504
OCLC 421663853
offesiell nettside

The New York Review of Books (eller NYREV eller NYRB ) er et magasin om litteratur , kultur og aktualitet hver andre månedutgitt i New York som antar som utgangspunkt at debatten om bøker i seg selv er en vesentlig litterær aktivitet. Fra 2003 hadde publikasjonen et opplag på over 125 000 eksemplarer. Robert B. Silvers og Barbara Epstein redigerte avisen fra den ble grunnlagt i 1963, til Barbaras død i 2006. Fra da til hennes død i 2017 var Silvers eneste redaktør. [ 1 ] Ian Buruma ble redaktør i september 2017.

The Review publiserer omfattende anmeldelser og essays, ofte av kjente forfattere, original poesi og reklameseksjoner av brev og personlige annonser som har tiltrukket seg kritiske kommentarer. I 1979 grunnla magasinet London Review of Books , som snart ble uavhengig. I 1990 grunnla han en italiensk utgave, Rivista dei Libri , utgitt til 2010. The Review har en bokutgivelsesavdeling, etablert i 1999, kalt New York Review Books, som gir ut klassikere, samlinger og barnebøker. Siden 2010 har magasinet vært vertskap for en nettblogg skrevet av bidragsyterne. The Review feiret sitt 50-årsjubileum i 2013, og en Martin Scorsese-film kalt The 50 Year Argument dokumenterer avisens historie og innflytelse.

Foundation

New York Review ble grunnlagt av Robert B. Silvers og Barbara Epstein , sammen med A. Whitney Ellsworth, [ 2 ] redaktøren, forfatteren Elizabeth Hardwick, og

støttet av Barbaras ektemann, Jason Epstein , visepresident for Random House og direktør for Viking Books og Hardwicks ektemann, poeten Robert Lowell . Det ble grunnlagt under utgivelsesstreiken i New York i 1963.

Silvers hadde vært direktør for Vanity Fair og Harper's . [ 3 ]

I 1959 hadde Hardwick publisert et essay , "The Decline of Book Reviewing" , i Harper's , [ 4 ] hvor Silvers da var redaktør, i et spesialnummer han redigerte kalt "Writing in America" . [ 5 ] Hans essay var en anklage mot amerikanske bokanmeldelser fra den tiden, "små og lette artikler" som han fordømte som "flam, respektfullt benektende enhver livlig interesse det måtte være i bøker eller litterære saker generelt". [ 6 ] Gruppen ble inspirert til å grunnlegge et nytt magasin som publiserte gjennomtenkt, nysgjerrig kritikk [11] med det Hardwick kalte "det uvanlige, det vanskelige, det langvarige, det kompromissløse og fremfor alt det interessante". [ 7 ]

Under skriverstreiken i New York i 1963, da The New York Times og seks andre aviser suspenderte publiseringen, grep Hardwick, Lowell og Epstein muligheten til å etablere den typen kraftig kritikk som Hardwick hadde sett for seg. Jason Epstein visste at bokutgivere ville annonsere bøkene hans i den nye publikasjonen, siden de ikke hadde noe annet utsalgssted for å promotere nye bøker. [ 8 ] Gruppen henvendte seg til Epsteins venn Silvers, som hadde vært redaktør av The Paris Review og fortsatt var hos Harper's , for å redigere publikasjonen, og Silvers ba Barbara Epstein om å redigere den sammen med ham. Hun var kjent som Doubleday - redaktøren av Anne Franks Diary of a Young Girl , blant andre bøker, og jobbet senere i Dutton, McGraw-Hill og The Partisan Review .

Silvers og Epstein sendte bøker til "forfatterne vi kjente og beundret best... Vi ba om tre tusen ord på tre uker for å vise hva en bokanmeldelse burde være, og praktisk talt alle svarte. Ingen nevnte penger." Den første utgaven av Review ble utgitt 1. februar 1963, og ble utsolgt i 100 000 eksemplarer. Det førte til nesten 1000 brev til redaktører som ba om å fortsette. [ 5 ] The New Yorker kalte det "sannsynligvis den beste første utgaven av ethvert magasin." [ 9 ] Etter suksessen til den første utgaven, satte redaktørene sammen en andre utgave for å vise at " anmeldelsen ikke var noe blinkskudd". Gründerne samlet deretter inn investeringer fra en krets av venner og bekjente, med Ellsworth som ble med som utgiver. Magasinet begynte regelmessig to-ukentlig utgivelse i november 1963. [ 10 ]

Tidlige år

Silvers sa om forlagenes filosofi, "det var ikke et emne vi ikke kunne forholde oss til. Og hvis det ikke var en bok [om et emne av interesse], ville vi behandlet det uansett. Vi streber etter å unngå bøker som rett og slett var kompetente essays om kjente emner, og vi håpet å finne bøker som ville etablere noe friskt, noe originalt." Spesielt, "Vi følte at det måtte ha en politisk analyse av maktens natur i Amerika."

Redaksjonen delte også en «intens beundring for fantastiske forfattere». [ 11 ] Kjente forfattere var villige til å bidra med artikler til magasinets første utgaver uten betaling fordi det ga dem muligheten til å skrive en ny type bokanmeldelse. Som Mark Gevisser forklarte: "Essayene ... gjorde at bokomtalen ikke bare var en rapport om boken og en vurdering av boken, men et essay i seg selv. Og det tror jeg overrasket alle, at en anmeldelse av boken kunne være spennende på den måten, det kan være provoserende på den måten."

Tidlige utgaver av magasinet inneholdt artikler av forfattere som W.H. Auden , Elizabeth Hardwick , Hannah Arendt , Edmund Wilson , Susan Sontag , Robert Penn Warren , Lillian Hellman , Norman Mailer , Gore Vidal , Saul Bellow , Robert Lowell , Truman Capote , William Styron , Mary McCarthy , John Berryman , Paul Goodman , [ 12 ] Irving Howe, Alfred Kazin, Dwight Macdonald , Norman Podhoretz, Philip Rahv, Adrienne Rich og William Styron . The Review publiserte bevisst intervjuer med europeiske politiske dissidenter, inkludert Alexander Solzhenitsyn , Andrei Sakharov og Václav Havel . [ 13 ] Men, bemerket Silvers, det er et mysterium om "kritikk har noen målbar politisk og sosial innvirkning" eller til og med trekker oppmerksomhet: "Du bør ikke tenke for mye på innflytelse; hvis du finner noe interessant for deg selv, bør det være nok". [ 5 ]

Salon kommenterte senere at listen over bidragsytere "representerte en forbløffende visning av den intellektuelle ildkraften som er tilgjengelig for å utfolde seg i midten av århundrets Amerika og, nesten like imponerende, av kunsten å redaksjonelt nettverk." The Review "varslet ankomsten av en spesiell sensibilitet ... den engasjerte, litterære, progressive intellektuelle etter krigen opptatt av sivilisasjon, rettigheter og feminisme , så vel som fiksjon, poesi og drama. Den første utgaven projiserte "en tillit til den ubestridte rettferdigheten til den liberale konsensus, i litteraturens sentralitet og dens makt til å formidle mening, i løseligheten av våre problemer gjennom anvendelse av intelligens og god vilje, og i sammenhengen og det klare hierarki i den intellektuelle verden. [ 14 ]

Siden 1979

Under The Times ' årelange lock-out i London i 1979, grunnla Review en datterpublikasjon, London Review of Books . I de første seks månedene dukket dette magasinet opp som et innlegg i New York Review of Books , men ble en uavhengig publikasjon i 1980. [ 15 ] I 1990 grunnla Review en italiensk utgave, Rivista dei Libri. Den ble publisert i to tiår frem til mai 2010. [ 16 ]

I mer enn 40 år redigerte Silvers og Epstein anmeldelsen sammen. I 1984 solgte Silvers, Epstein og deres partnere anmeldelsen til utgiveren Rea S. Hederman, [ 17 ] som fortsatt eier magasinet, [ 18 ] men de to fortsatte som redaktører. I 2006 døde Epstein av kreft i en alder av 77 år. Da National Book Foundation tildelte Epstein og Silvers sin litterære pris i 2006 for fremragende tjeneste til American Literary Community, uttalte National Book Foundation: "Med The New York Review of Books nærmet Robert Silvers og Barbara Epstein bokanmeldelse som en kunst og laget bokdiskusjon til en livlig, provoserende og intellektuell aktivitet." [ 19 ]

Etter Epsteins død var Silvers den eneste redaktøren frem til hans egen død i 2017. På spørsmål om hvem som kunne etterfølge ham som redaktør, sa Silvers til The New York Times : "Jeg kan tenke på flere mennesker som ville vært fantastiske redaktører. Noen jobber her." andre pleide å jobbe her, og andre er bare folk vi kjenner. Jeg tror de ville publisert flott arbeid, men det ville vært annerledes." I 2008 feiret Review sitt 45-årsjubileum med en paneldiskusjon på New York Public Library , moderert av Silvers, som diskuterte "What Happens Now" i USA etter valget i 2008 av Barack Obama som president. Paneldeltakerne inkluderte anmeldelsesbidragsytere Didion, Wills, romanforfatter og litteraturkritiker Darryl Pinckney, politisk kommentator Michael Tomasky og professor ved Columbia University Andrew Delbanco . The Reviews 45-årsjubileumsutgave (20. november 2008) begynte med et posthumt verk av Edmund Wilson, som skrev for avisens første utgave i 1963.

I 2008 flyttet avisen hovedkvarteret fra Midtown Manhattan til 435 Hudson Street, som ligger i West Village . [ 20 ] I 2010 lanserte han en bloggdel av nettstedet sitt [ 21 ] som The New York Times kalte "livlig og meningsfull", og er vertskap for podcaster. På spørsmål i 2013 hvordan sosiale medier kan påvirke temaet til anmeldelsen , kommenterte Silvers: "Jeg kunne tenke meg vittig, aforistisk, nesten Oscar Wildean-kommentar hentet fra millioner og millioner av tweets. Eller kommentarene som følger på blogger. ...Facebook er et medium der personvern er, eller i det minste antas å være, på en eller annen måte avgjørende...Og det ser ut til å være motstand mot påtrengende kritikk. Vi ser ut til å være på kanten av et stort og ekspansivt hav av ord. .. som vokser uten noe kritisk perspektiv uansett hva det teller for. For meg som redaktør virker det som et enormt fravær." [ 22 ] I 2016 sa Hederman at han ser at magasinet fortsetter å fungere uendret om fem år.

The Review startet en årelang feiring av sitt 50-årsjubileum med en forestilling av Silvers og flere bidragsytere på The Town Hall i New York i februar 2013. [ 23 ] Andre arrangementer inkluderte et program på New York Public Library i april, kalt " Literary Journalism : A Discussion" [ 24 ] og en mottakelse i november på Frick Collection . [ 25 ] I løpet av året filmet Martin Scorsese en dokumentar om

historien og innflytelsen til Review , og debattene den genererte, med tittelen The 50 Year Argument , som hadde premiere i juni 2014 på Sheffield Doc/Fest. [ 26 ] Den ble senere sett på forskjellige filmfestivaler, på BBC TV og på HBO i USA. På spørsmål om hvordan han opprettholdt sitt "nivå av omhyggelighet og besluttsomhet" etter 50 år, sa Silvers at anmeldelsen "var og er en unik mulighet ... til å gjøre hva du vil hvor som helst i verden. Det er ingen begrensninger, ingen det er grenser. Ingen sier at noe ikke kan gjøres. Det er ikke noe tema, ingen idé som ikke kan takles i dybden... Ethvert arbeid involvert er mindre i forhold til muligheten." [ 22 ] Et spesielt 50-årsjubileumsnummer ble datert 7. november 2013. Silvers sa:

"En uavhengig, kritisk stemme om politikk, litteratur, vitenskap og kunst virker like nødvendig i dag som den var da Barbara Epstein og jeg lanserte den første utgaven av New York Review for femti år siden, kanskje enda mer. Elektroniske kommunikasjonsformer De vokser raskt i alle samfunnslag, men mange av deres effekter på kultur forblir uklare og trenger nye typer kritisk gransking. Det vil være en sentral bekymring for magasinet i årene som kommer." [ 10 ]

Forfatter Ian Buruma, fast bidragsyter til bladet siden 1985, overtok redaktørvervet i september 2017. Fra 2003 til 2017 var Buruma professor i menneskerettigheter og journalistikk ved Bard College. [ 27 ] Han har skrevet 17 bøker. [ 28 ]

Kjente bidragsytere

The Review har gjennom årene inneholdt anmeldelser og artikler av internasjonale forfattere og intellektuelle, i tillegg til de som allerede er nevnt, som Noam Chomsky , Richard Lewontin , John Searle , Steven Weinberg , Paul Krugman , Timothy Garton Ash , Margaret Atwood , Russell Baker , Isaiah Berlin , Harold Bloom , Joseph Brodsky , Ian Buruma, JM Coetzee , Frederick Crews, Ronald Dworkin , John Kenneth Galbraith , Masha Gessen, Nadine Gordimer , Stephen Jay Gould , Christopher Hitchens , Tim Judah, Murray Kempton, Perry Link, Alison Lurie , Peter Medawar , Daniel Mendelsohn , Bill Moyers , Vladimir Nabokov , Ralph Nader , V. S. Naipaul , Peter G. Peterson , Samantha Power , Nathaniel Rich , Félix Rohatyn , Jean-Paul Sartre , Zadie Smith , Timothy Snyder , George Stone Soros , IF , Desmond Tutu , John Updike , Derek Walcott , Garry Wills og Tony Judt . I følge National Book Foundation: "Fra Mary McCarthy og Edmund Wilson til Gore Vidal og Joan Didion, har The New York Review of Books konsekvent brukt USAs mest aktive hoder til å tenke, skrive og debattere bøker og problemene de reiser. ". [ 19 ]

The Review publiserer mange utsolgte bøker i USA, så vel som artikler eller samlinger av artikler av vanlige bidragsytere under NYRB- avtrykket .

Beskrivelse

The Review har blitt beskrevet som en "type magasin ... der de mest interessante og kvalifiserte hjernene i vår tid ville diskutere aktuelle bøker og problemstillinger i dybden ... et litterært og kritisk tidsskrift basert på antakelsen om at diskusjoner om viktige bøker var i seg selv en uunnværlig litterær aktivitet." [ 29 ] Hver utgave inkluderer et bredt spekter av emner, inkludert "artikler om kunst, vitenskap, politikk og litteratur". Først bestemte redaktørene at magasinet "ville være interessert i alt ... ingen emner ville bli ekskludert. Noen skriver en artikkel om Nascar-racing for oss, noen andre jobber med Veronese." Gjennomgangen har imidlertid fokusert på politiske spørsmål; som Silvers kommenterte i 2004: "Stykkene vi har publisert av forfattere som Brian Urquhart, Thomas Powers, Mark Danner og Ronald Dworkin har vært reaksjoner på en genuin krise om amerikansk destruktivitet, amerikanske forhold til sine allierte, amerikansk beskyttelse av sine tradisjoner av friheter... Auraen av patriotisk trass som ble dyrket av [Bush]-administrasjonen, i en atmosfære av frykt, hadde effekten av å dempe dissens." [ 30 ] Silvers sa til New York Times : "De store politiske spørsmålene om makt og dens misbruk har alltid vært naturlige spørsmål for oss."

The Nation ga sitt syn på det politiske fokuset til New York Review of Books i 2004:

" Revyen spilte en viktig rolle i Vietnamkrigen ... Rundt 1970 begynte en robust liberalisme å erstatte venstreradikalismen i avisen. Som Philip Nobile observerte i ... 1974 ... returnerte Review til sine røtter. og ble "et litterært magasin etter den britiske modellen fra det nittende århundre, som ville blande politikk og litteratur på en hard, men gentlemansk måte"... Publikasjonen har alltid vært vitenskapelig og autoritativ, og på grunn av sin analytiske strenghet og alvor, ofte essensiell , men den har ikke alltid vært livlig, pikant og lesbar....Men valget av George W. Bush , kombinert med rasene 9/11 , rystet utgivere.Siden 2001 har temperaturen i magasinet vokst og dets politiske syn har blitt skjerpet... Prominent Review -forfattere ...anklaget i kampen ikke bare mot Det hvite hus, men mot det sløve pressekorpset og "liberale hauk"-intellektuelle... I sterk kontrast I likhet med The New Yorker ... eller The New York Times Magazine ..., motsatte The Review Irak-krigen med en stemme som var bemerkelsesverdig konsistent og enhetlig.

The Review vier også plass i de fleste utgaver til poesi, og har omtalt arbeidet til poeter som Robert Lowell, John Berryman , Ted Hughes , John Ashbery , Richard Wilbur , Seamus Heaney , Octavio Paz , Czeslaw Milosz og Bob Dylan . [ 31 ] For forfattere har "dybden [av artikler], og kvaliteten på menneskene som skriver for det, gjort en CV-definerer. Hvis man ønsker å bli betraktet som en bestemt type forfatter, av vekt, stil og en viss gravitas: en anmeldelsesartikkel er mer eller mindre gullstandarden." [ 32 ] I redigeringen av et stykke sa Silvers at hun lurte på "om jeg kunne være klarere, samtidig som jeg respekterte forfatterens stemme og tone. Du må lytte nøye til tonen i forfatterens prosa og prøve å tilpasse den, men bare til noen omfang. [Ingen endringer ble gjort uten tillatelse fra forfatterne.] ... Forfattere fortjener det siste ordet i prosaen deres." [ 22 ]

I tillegg til innenlandske spørsmål, dekker gjennomgangen spørsmål av internasjonal interesse. På 1980-tallet bemerket en britisk kommentator: "På 1960-tallet motsatte [magasinet] seg amerikansk engasjement i Vietnam; mer nylig har det tatt en litt keynesiansk linje på økonomi, pro-israelsk, men anti-sionistisk, skeptisk til israelsk politikk. " Reagans Latin-Amerika." [ 33 ] Den britiske avisen The Independent har beskrevet The Review som "den eneste mainstream amerikanske publikasjonen som konsekvent uttaler seg mot krigen i Irak". Om dekning i Midtøsten sa Silvers: "Enhver seriøs kritikk av israelsk politikk vil av noen bli sett på som kjetteri, en form for forræderi ... Mye av det vi har publisert har kommet fra noen av de mest respekterte og strålende israelske forfatterne ." ... Amos Elon, Avishai Margalit , David Grossman , David Shulman, blant dem. Det som kommer ut av dem er en følelse av at å okkupere land og mennesker år etter år bare kan føre til et trist og dårlig utfall."

Tegneserieskaper David Levine illustrerte The New York Review of Books fra 1963 til 2007, og ga avisen et særegent visuelt bilde. [ 20 ] Levine døde i 2009. John Updike , som Levine tegnet mange ganger, skrev: "I tillegg til å tilby oss gleden av anerkjennelse, trøster tegningene oss oss, i en forhøyet og potensielt desperat alder, med en følelse av å se på tilstedeværelse, et øye informert av en intelligens som ikke får panikk, en tegneseriekunst klar til å innkapsle de siste opptredenene av reklame, så vel som de historiske demonene som hjemsøker vår rastløshet. [ 34 ] Levine bidro med mer enn 3800 penn-og-blekk-karikaturer av kjente forfattere, kunstnere og politikere til publikasjonen. Sa Silvers, "David kombinerte skarpe politiske kommentarer med en viss form for vits om personen. Han var utrolig følsom for de minste detaljene: skuldrene, føttene, albuene. Han var i stand til å finne karakteren i disse detaljene." [ 35 ] The New York Times beskrev Levines illustrasjoner som "dystre, dystre uttrykksfulle, snerpende og nesten aldri smigrende karikaturer av intellektuelle og idrettsutøvere, politikere og tycoons" som var "fylt med overdrevet dårlige hårklipp, skygger fra klokken 5, dårlig gjennomtenkte barter og andre svakheter i personlig pleie ... for å få kjendiser til å se merkelige ut for å få dem ned." I senere år inkluderte Review-illustratører James Ferguson fra Financial Times .

Washington Post beskrev den "livlige litterære krangelen" som ble utført i Reviews " brev til redaktøren"-spalten som "det nærmeste den intellektuelle verden har naken boksing." I tillegg til anmeldelser, intervjuer og artikler, inneholder den omfattende reklame fra utgivere som promoterer nylig publiserte bøker. Den inkluderer også en populær "kontaktannonser"-seksjon som "deler en kultivert skrivestil" med artiklene . I A Lonely Heart dokumenterte forfatteren Jane Juska de 63 svarene på hennes anmeldelses kontaktannonser med et memoar fra 2003, A Round-Heeled Woman , som var gjort til et West End- skuespill . [ 36 ] I The Washington Post kalte Matt Schudel kontaktannonsene "noen ganger latterlig nysgjerrige" og husket at de ble "lurt av Woody Allen i filmen Annie Hall". [ 37 ]

Flere av magasinets redaksjonelle assistenter har blitt fremtredende innen journalistikk, akademia og litteratur, inkludert Jean Strouse, Deborah Eisenberg, Mark Danner og AO Scott. [ 38 ] En annen tidligere Review -praktikant og bidragsyter , forfatter Claire Messud, sa: "De er utrolig sjenerøse når det gjelder å ta seg tid til å gå gjennom ting... Det er en slags rytme og tone i hvordan de forholder seg til ting. mennesker. Jeg Jeg er sikker på at det alltid har vært rart. Men det føles utrolig verdifullt nå." [ 32 ]

Trivia

Anmeldelsen har blitt kalt «The New York Review of each Others' Books» (f.eks. Alexander Bloom, Prodigal Sons: The New York Intellectuals and Their World , Oxford University Press , 1987, ISBN 0-19-505177-7 ; s. 329 ).

Philip Nobile var den første som forkynte en voldsom kritikk i denne retningen i sin bok Intellectual Skywriting: Literary Politics and The New York Review of Books . [ 39 ]

Se også

Referanser

1. Wheatcroft, Geoffrey (21. mars 2017). Robert Silvers nekrolog . the Guardian (på engelsk) . Hentet 6. mars 2018 .
  2. Grimes, William (20. juni 2011). "EN. Whitney Ellsworth, New York Review Publisher, Dies at 75» . The New York Times (på amerikansk engelsk) . ISSN  0362-4331 . Hentet 6. mars 2018 .
  3. ^ Brown, Andrew (24. januar 2004). "Profil: Robert Silvers" . the Guardian (på engelsk) . Hentet 6. mars 2018 .
  4. ^ Hardwick, Elizabeth (oktober 1959). "Decline of book review" . Harper's Magazine . ISSN  0017-789X . Hentet 6. mars 2018 .
  5. abc Fassler , Joe . "En 50-års protest for god skriving" . The Atlantic (på amerikansk engelsk) . Hentet 6. mars 2018 .
  6. Magazine, Harper's (30. januar 2013). "Elizabeth Hardwicks "The Decline of Book Reviewing" (1959)" . The Stream - Harper's Magazine Blog . Hentet 6. mars 2018 .
  7. Cooke, Rachel (7. juni 2014). «Robert Silvers-intervju: «Noen fortalte meg at Martin Scorsese kunne være interessert i å lage en film om oss. Og han var ' » . the Guardian (på engelsk) . Hentet 6. mars 2018 .
  8. "Slagsmål og bøker" . www.downtownexpress.com . Arkivert fra originalen 16. oktober 2017 . Hentet 6. mars 2018 .
  9. Remnick, David (26. juni 2006). Barbara Epstein . The New Yorker (på engelsk) . ISSN  0028-792X . Hentet 6. mars 2018 .
  10. ^ a b "The New York Review of Books kunngjør sitt 50-årsjubileum: - Bokvirksomhet" . Book Business (på amerikansk engelsk) . Hentet 6. mars 2018 .
  11. ^ "New York Review of Books 'Robert Silvers" . SFGate . Hentet 6. mars 2018 .
  12. ^ "New York Review Books" . New York Review Books . Hentet 6. mars 2018 .
  13. Haglund, David (1. februar 2013). "Var dette den beste første utgaven av noe magasin noensinne?" . Skifer (på amerikansk engelsk) . ISSN  1091-2339 . Hentet 6. mars 2018 .
  14. ^ "Ut av en avisstreik gikk en ny tid i amerikanske brev" . Salong (på amerikansk engelsk) . 1. februar 2013 . Hentet 6. mars 2018 .
  15. ^ "Om London Review of Books · LRB" . www.lrb.co.uk. _ Hentet 6. mars 2018 .
  16. ^ "LA RIVISTA DEI LIBRI HAR BESTEMT DI CHIUDERE MA TORNA ALFABETA - la Repubblica.it" . Archivio - la Repubblica.it (på italiensk) . Hentet 6. mars 2018 .
  17. LLC, New York Media (21. januar 1985). New York Magazine (på engelsk) . New York Media, LLC . Hentet 6. mars 2018 .
  18. ^ "Spottet av familie gjorde Hederman New York Review til andre akt - Global Journalist" . Global Journalist (på amerikansk engelsk) . 11. januar 2016 . Hentet 6. mars 2018 .
  19. ^ a b "The National Book Foundation" . www.nationalbook.org . Hentet 6. mars 2018 .
  20. ^ a b "Hva er nytt i The New York Review of Books?" . Observer (på amerikansk engelsk) . 13. desember 2007 . Hentet 6. mars 2018 .
  21. "Dagens uhyggelige ekko av borgerkrigen" . The New York Review of Books . Hentet 6. mars 2018 .
  22. ^ a b c "I samtale: Robert Silvers" . NYMag.com . Hentet 6. mars 2018 .
  23. ^ "Ved 50 år feirer 'New York Review of Books' levetiden til et magasin og et oppdrag" . PRO-politiker . Hentet 6. mars 2018 .
  24. ^ "Feirer 50 år med New York Review of Books. The Future of Literary Journalism: A Conversation with Ian Buruma, Andrew Delbanco, Alma Guillermoprieto, and Zoë Heller, moderated by Robert Silvers and Joseph Lelyveld» . New York Public Library . Hentet 6. mars 2018 .
  25. ^ "Gratulerer til New York Review of Books med 50-årsjubileet deres" . Princeton University Press Blog (på amerikansk engelsk) . 8. november 2013. Arkivert fra originalen 2. desember 2013 . Hentet 6. mars 2018 .
  26. ^ "Scorsese-premiere for Sheffield" . BBC News (på britisk engelsk) . 8. mai 2014 . Hentet 6. mars 2018 .
  27. Schuessler, Jennifer (18. mai 2017). "Ian Buruma utnevnt til redaktør for The New York Review of Books" . The New York Times (på amerikansk engelsk) . ISSN  0362-4331 . Hentet 6. mars 2018 .
  28. ^ "Innholdsfortegnelse - 17. august 2017" . The New York Review of Books (på amerikansk engelsk) . Hentet 6. mars 2018 .
  29. ^ "Om anmeldelsen" . The New York Review of Books . Hentet 6. mars 2018 .
  30. Sherman, Scott. "The Rebirth of the NYRB", The Nation, 20. mai 2004 .
  31. ^ "New York Review of Books, The - New York Times, Herald Tribune, Paris Review, London Review of Books" . www.jrank.org (på engelsk) . Hentet 6. mars 2018 .
  32. ^ a b Tucker, Neely (6. november 2013). "The New York Review of Books fyller 50 år" . Washington Post (på amerikansk engelsk) . ISSN  0190-8286 . Hentet 6. mars 2018 .
  33. ^ Fender, Stephen (1986). " The New York Review of Books " . The Yearbook of English Studies 16 : 188-202. doi : 10.2307/3507774 . Hentet 6. mars 2018 .
  34. ^ "Illustrasjoner" . Leserkatalogen @NYR . Hentet 6. mars 2018 .
  35. ^ "50 år med NYRB: Et intervju med Robert Silvers - Los Angeles anmeldelse av bøker" . Los Angeles anmeldelse av bøker (på amerikansk engelsk) . Hentet 6. mars 2018 .
  36. ^ "En kvinne med runde hæler, med Sharon Gless i hovedrollen, skal overføres til West End's Aldwych Theatre | Playbill» . Playbill (på engelsk) . Hentet 6. mars 2018 .
  37. Schudel, Matt (21. mars 2017). "Robert Silvers, en grunnleggende redaktør av New York Review of Books, dør i en alder av 87" . Washington Post (på amerikansk engelsk) . ISSN  0190-8286 . Hentet 6. mars 2018 .
  38. "The Amazing Human Launching Pads" . NYMag.com . Hentet 6. mars 2018 .
  39. ^ "Intelligentsiaens mor og far" . NYMag.com . Hentet 6. mars 2018 .

Eksterne lenker